22 december 2016

Optex, dé marktleider op het gebied beveiligingssensoren, heeft een wereldwijde lancering van de outdoor en hoge resolutie laser sensor RLS-2020S voor binnen gebruik aangekondigd ter aanvulling op de next generation REDSCAN mini sensor welke beschikt over een detectiebereik van 20 x 20m.

Deze nieuwe sensor zal in december in Noord – en Zuid-Amerika gelanceerd worden. Voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika is de INTERSEC in Dubai (22-24 januari 2017) de gekozen tijd en plaats.

Het S-model is uitgerust met een verbeterde microprocessor voor krachtigere meetmogelijkheden. Bij gebruik binnen is de sensor eenvoudig in te stellen om snel bewegende en kleine objecten te identificeren om vervolgens de vergaarde informatie door te sturen naar een Video Management Software (VMS) voor een snelle en accurate reactie. De sensor kan aangesloten worden via PoE (Power Over Internet) en kan alarmeringen sturen via traditionele relais uitgangen of door het gebruik van de IP gebaseerde Redwall event code welke is geïntegreerd in alle grote VMS platformen.

De krachtige processor maakt de RLS-2020S geschikt voor buitengebruik. Door de speciale software in de laser worden valse alarmeringen door invloeden van buitenaf geminimaliseerd en optimaal gebruik gewaarborgd.

Door bij binnen toepassingen gebruik te maken van de hoge resolutie modus van de sensor is kunnen objecten van 2.5 cm in diameter worden gedetecteerd. De ‘gooi-modus’ detecteert snel bewegende objecten die door de lucht worden gegooid. Bij verticale detectie kan een snel bewegend persoon, met een snelheid van 16.2 km/u, worden gedetecteerd en bij een detectiehoek van 30 graden wordt al gedetecteerd met een snelheid van 45 km/u. De detectie vindt plaats met een reactietijd van 25-miliseconde.

De meegeleverde software “De Redscan Manager” van Optex geeft de mogelijkheid tot flexibele installatie en stelt installateurs in de gelegenheid om vier onafhankelijke detectiezones instellen binnen het bereik van elke sensor.

Volgens Masaya Kida, de Senior Manager Product and Business Planning Department bij Optex Japan, biedt de REDSCAN RLS-2020S meer opties voor elke mogelijk installatieproject: ‘Het detecteren van kleinere en snel bewegende objecten draagt bij aan verbeterde meetresultaten binnen ‘high-security’ toepassingen zoals luchthavens, overheidsgebouwen en data-centra’.

‘De flexibele installatie en IP-connectiviteit van de nieuwe serie waarborgt de positie van Optex als de innovatieve marktleider binnen de security markt’.

Tegelijk met de wereldwijde lancering van de RLS_2020S lanceert Optex ook een wereldwijd certificeringsprogramma. Bestekschrijvers, distributeurs, system integrators en installateurs zullen worden uitnodigt om een technische en/of sales training te volgen. ‘Voor Optex producten maken wij uitsluitend gebruik van geautoriseerde en gecertificeerde distributeurs. Deze werkwijze waarborgt de kwaliteit en zo verzekeren wij klanten ervan dat de RLS-2020S een op maat gemaakte oplossing biedt en op de juiste wijze is geïnstalleerd’, aldus Masaya Kida.